Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Gizli Müşteri – Mystery Shopping
Önceden eğitim almamak kaydıyla gerçek ya da potansiyel müşteri lerin herhangi bir hizmet sürecini yaşayıp ölçümlemeleri ve deneyimlerini ayrıntılı ve tarafsız bir biçimde rapor etmeleri eylemidir.
Reveal Shop
Önceden eğitilmiş gizli müşteriler tarafından ziyaret edilen kuruluştaki elemanların uygulanması gereken prosedürleri uygulayıp uygulamadıklarının yerinde tespiti ve tam uygulayan elemanıların anında ödüllendirmesi (para çeki, hediye çeki vb…) işlemidir.
Rakip analizi – Competitive Shop
Firmanın kendi soru formu kriterlerine göre gerçek tüketiciler vasıtasıyla rakiplerin ziyaret edilmesi ve sonuçların karşılaştırmalı raporlanmasıdır.
In-store tracking – Price Audit
Bu araştırma, ürün odaklı store check olup sadece raftaki unsurlar ölçülmektedir. Ürünün bulunurluğu, ürünün stok veya mağazadaki durumu (no. of facing), fiyat, branding (uygun tanıtım materyalleri ile sergilenmesi), göz seviyesinde olması ve sorulmadan bulunabilecek doğru yönlendirmelerin bulunması, raf düzeni, fiyat etiketleri, kolay erişilebilirlik, doğru display / POP malzemeleri ile sergilenmesi, rakiplerin yüz sayısı, dönemsel promosyonlarının sunumu ve bulunurluğunun düzenli olarak tespit edilmesidir.
Mystery Calls
Gerçek tüketicilerin çağrı merkezleri ve/veya firmaları telefon ile arayarak telefon süreç aşamalarının ölçülmesidir.
Internet Service Evaluation
Online hizmet veren kuruluşlar için internet ortamında sipariş verilmesi, e-mail ile soru sorulması, siparişin teslimi vs aşamalarının gözlemlenmesidir.
Satış Sonrası Hizmet Denetimi
Otomobil, beyaz eşya, elektronik gibi ürünlerde satış sonrası hizmetlerin (teknik servis) işleyişinin gizli müşterilerce denetlenmesidir.
Stant hostesi / Merch. denetimi
Hafta sonu ve/veya hafta içi marketlerde yapılan aktivitelerin gerçek tüketiciler tarafından ölçülmesidir. Burada aktivitenin bulunurluğu, hosteslerin bulunurluğu, rakip ürünlerden kendi ürününe yönlendirme becerisi, ürün ile ilgili aktarılması gereken bilgilerin tam aktırılması ve ürün ile ilgili promosyon malzemelerinin verilmesi aşamaları incelenmektedir.
Kurumsal İç denetim
Firma kurumsallığı çerçevesinde standart hale getirilen uygulamaların bağımsız bir eleman tarafından, firma elemanı ile birlikte kontrol edilmesidir. Burada kullanılan eğitimli eleman haber vermeden firmaya giderek, firma yetkilisi ile birlikte elinde bulunan check list doğrultusunda uygulamaları tek tek kontrol etmekte ve sonuçlar firma yetkilisine de onaylatılarak firmaya ulaştırılmaktadır.
In-home tour
Belirlenen zamanda ürün satış sorumlusu ile gerçek müşterinin belirlenen yeri beraber gezerek, gerçek tüketicinin gözlem, düşünce ve fikirlerinin canlı olarak hemen alınmasıdır.
Müşteri Memnuniyeti Araştırması (telefon)
Satış esnasında doldurulan formlar la toplanan telefon numaralarına ulaşılarak yapılan görüşmeler sonucunda ilgili müşterilerin marka ve hizmet ile ilgili memnuniyet düzeylerinin saptanmasıdır.
Rental/Housing Research
Ev, işyeri almak ve/veya kiralamak isteyen gerçek tüketicilerin satış ofislerini ziyaret ederek satış yetkililerinin satış, hizmet ve davranış becerilerini ölçme aşamasıdır.
Tüketici şikayetlerinin denetimi
Genel merkez, fabrika ve satış bölgelerini çağrı merkezi veya diğer kanallarla arayanların ürün ile ilgili şikayetlerinin alınması, incelenmesi ve cevaplanması aşamalarının ölçülmesidir.